…despre pagina de facebook care nu mai creste

O intrebare la care trebuie sa raspundem din ce in de mai des. Uneori companiile sunt intr-o goana dupa fani. Adevarul este ca numarul nu conteaza atat de mult pe cat conteaza interactiunea si calitatea informatiilor furnizate de paginile de business.

 

Am identificat pentru inceput 4 motive principale pentru care brandurile “stagneaza” pe facebook. Cel putin este ceea ce eu cred ca se intampla. 🙂

1. Nu exista un plan de comunicare online bine pus la punct.

 

Nu putem sa postam haotic. Trebuie sa fim capabili sa intelegem ce vor userii de la noi si sa le oferim acel lucru intr-un mod strategic.

Daca ei raspund doar la fotografii amuzante atunci am gresit undeva. In primul rand am gresit ca am postat o astfel de fotografie.

Nu ne bazam pe instinct. Mai ales ca o simpla postare nepotrivita poate sa strice imaginea firmei.

Din ce in ce mai des vezi ” branduri” care ajung sa poarte discutii in contradictoriu cu fanii de pe facebook.  Acest lucru nu s-ar intampla daca intr-adevar contul ar fi administrat de o firma specializata pe social media.

Ce vrem sa facem cu pagina respectiva? Ce mesaj sa transmita? Vrem sa vanda sau pur si simplu sa existe?

 

2. Pagini fara aplicatii si tab-uri personalizate.

Pornind de la fotografia folosita pentru timeline pana la o aplicatie pentru useri, fiecare element trebuie potrivit astfel incat sa se justifice investitia in conturile de social media.

Nu putem sa luam pur si simplu o fotografie si sa o postam atat timp cat vrem sa respectam si drepturi de autor.  Aici intra in actiune originalitatea si modul in care o folosim in interesul userilor.

Prin intermediul facebook-ului se poate implementa un tab prin care sa se faca efectiv vanzarea in cazul magazinelor online. Totusi nu este indicat sa ne mutam definitiv pe facebook si sa-i determinam pe utilizatori sa vina pe website-ul companiei. Sa nu uitam ca facebook costa si nu are niciun rost sa promovam ceva ce nu este al nostru.

 

3. Lipsa de interactiune.

 

Nu interactionam cu userii daca postam fotografii din vacanta, catelusi si pisici. Ei vad, dau like si punct.  Bineinteles ca o fotografie cu destinatii de vacanta si-ar vedea rostul daca pe pagina respectiva se si comercializeaza acel serviciu- de exemplu o agentie de turism.

In plus cand se realizeaza un raport al activitatii social media rezultatele ar fi din start gresite. O fotografie amuzanta poate sa aduca fani insa nu fani potriviti serviciului/produsului promovat. Cu siguranta un brand prefera 1000 de fani care sa interactioneze si sa si cumpere in loc de 100.000 de fani care parca nici nu exista in online.

 

4. Structura continutului nu este cea corecta.

 

Stiati ca o fotografie cu un text are un impact mai mare asupra utilizatorilor ca un simplu text? Sau ca paginile corect adminstrate au un calendar bine pus la punct cu activitati si concursuri pentru fiecare luna?

 

Pune mana pe un pix si noteaza ideile pe care vrei sa le transmiti. Analizeaza-le si fa un plan pe care sa-l urmezi. In cazul in care nu ai timpul necesar ar trebui sa stii ca facebook a introdus din luna iunie o facilitate pe care, personal, o numesc mina de aur- posibilitatea de a programa postarile. Pentru mai multe detalii va recomand articolul: http://mashable.com/2012/05/31/facebook-page-schedule-posts/

 

Nu este atat de simplu precum se crede, insa o echipa specializata te poate ajuta sa ai un cont de facebook pentru business-ul tau.

 

Te-ai “lovit” de o astfel de stagnare? Cum ai reusit sa o depasesti?

sursa foto: http://www.facebook.com

Leave a Reply

Your email address will not be published.