…marketing direct de ziua mea

Absolut genial mi se pare modul in care abordeaza Yves Rocher apropierea de client prin scrisori. Primesc de ceva vreme de la ei astfel de corespondenta si aproape de fiecare data au o modalitatea prin care ma conving sa mai cumpar ceva. Stiu cum sa te faca sa explorezi, sa intelegi de ce ai nevoie si sa stii ca de fiecare data este o ocazie unica.

Zilele acestea chiar mi-au facut o surpriza placuta stiind ca se apropie ziua mea de nastere. In afara de mesajele de pe facebook sau mailurile cu “la multi ani” nu-mi amintesc de vreo alta metoda care sa ma incante mai mult.

De fiecare data gasesc in plic un alt plic pe care sa-l folosesc pentru comanda. Mi se pare o miscare buna pentru cine vrea sa comande pe loc. Totusi daca nu esti fanul postei romane poti sa faci comanda instant prin telefon. Depinde de modul preferat.

 

Pe langa plic am posibilitatea de a primi cadou de ziua mea un parfum in valoare de 155 de lei daca as cumpara de cel putin 49 de lei. Pe de alta parte daca fac o  comanda de peste 70 de lei am transportul gratuit si primesc si alte cadouri surpriza. Mai mult chiar daca ajung sa cumpar 14 produse pot sa primesc alte 7 produse fara sa fie nevoie sa le platesc.

O schema de marketing formidabila care nu te lasa sa te opresti cand vrei sa comanzi. Merita toate felicitarile nostre si ar trebui sa invatam si noi de la ei cum sa ne tinem clientii aproape.

In plic am gasit o scrisoare personalizata ( mi se adresau pe nume, mentionau exact ziua de nastere si scriau si cateva caracteristici ale zodiei varsator) si un cartonas cu o urare din partea celui responsabil de Yves Rocher Romania.

Design-ul plicului era unul care te determina sa-l deschizi imediat ce-l gaseai in cutia postala. Pe partea cealalta a plicului erau prezentate cele 3 parfumuri – unul dintre ele l-as putea primi cadou daca o sa comand. Nu mai este cazul sa va spun de calitatea materialelor folosite…

Acesta nu este singurul plic primit de la ei. La o saptamana diferenta am primit altceva.

Anul trecut in toamna am intrat intr-un magazin si o domnisoara de la casa m-a convins sa-mi fac un card de fidelitate Yves Rocher. Daca tot am comandat prin posta nu am reusit sa ajung sa-l folosesc niciodata. Acum am primit un cadou pentru ziua mea- disponibil daca merg in magazin si prezint cardul. Este mentionat faptul ca nu este necesar sa cumpar nimic pentru a intra in posesia darului insa probabil ei stiu ca oricarei femei ii este greu sa se abtina o data ce a intrat intr-un magazin de cosmetice.

Pe langa setul de bijuterii primesc o stampila pe card (se foloseste pentru puncte, reduceri) si o reducere de 30% daca voi cumpara ceva pana la data de 31.01.2013.

 Oare este un concept romanesc sau este unul pur frantuzesc? Sincer dupa peste 6 luni in care primesc aproape lunar astfel de oferte prin email  si posta sunt aproape convinsa ca sistemul vine la pachet din Franta. Sper sa fie un exemplu de urmat si la noi in tara. Cred intr-un viitor al marketing-ului prin scrisori si chiar daca exista deja companii care folosesc aceasta metoda cu siguranta au loc si mai multi pe aceasta piata.

Cand ne uitam exagerat dupa alti clienti tindem sa ii ignoram prea mult pe cei care cumpara in prezent.